ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
"Μόρφωση είναι εκείνο που μένει όταν έχουμε ξεχάσει καθετί που μάθαμε στο σχολείο." (Α. Αϊνστάιν)
"Ο μαθηματικός είναι ένας τυφλός άνθρωπος σε ένα σκοτεινό δωμάτιο που ψάχνει μια μαύρη γάτα που δεν είναι εκεί." (Δαρβίνος)

Όταν έγινε η πρώτη διάσπαση του ατόμου και κατασκευάστηκε η ατομική βόμβα, ο ίδιος ο Αϊζενχάουερ δήλωσε :
"Σήμερα ευρισκόμεθα στα προπύλαια της ελληνικής μαθηματικής".


Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Μάθε να συγκεντρώνεσαι στις λύσεις...όχι στα προβλήματα!!

Πολλές φορές στη διάρκεια της ζωής μας έχουμε να αντιμετωπίσουμε και να λύσουμε διάφορα προβλήματα. Τα μαθηματικά έχουν και αυτά με τη σειρά τους τα δικά τους προβλήματα που προσπαθούμε άλλοτε εύκολα και άλλες φορές με πολύ κόπο και περίπλοκες διαδικασίες να λύσουμε. Κάποιες φορές η λύση ενώ είναι μπροστά στα μάτια μας προσπαθούμε να βρούμε τον πολυπλοκότερο και πιο δυσνόητο τρόπο για να αποδείξουμε ή να λύσουμε κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο, οι λύσεις βρίσκονται συχνά με απλή σκέψη και κοινή λογική. Η απορρόφηση του προβλήματος μας εμποδίζει να διακρίνουμε μία απλή και κατανοητή λύση! Παρακάτω αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Πρόβλημα 1ο

Η NASA πραγματοποιώντας τις πρώτες αποστολές αστροναυτών στο διάστημα διαπίστωσε ότι οι στυλογράφοι δεν μπορούσαν να γράψουν λόγω της έλλειψης βαρύτητας, αφού η μελάνη δεν κατέβαινε στη μύτη του στυλογράφου (βαρύτητα μηδέν).

Λύση (Α)

Μετά από έξι χρόνια και ξοδεύοντας $12.000.000 σε έρευνες, δημιούργησαν ένα στυλογράφο που μπορούσε να γράψει σε βαρύτητα μηδέν, μέσα στο νερό, ανάποδα, σε οποιαδήποτε επιφάνεια και σε θερμοκρασίες πολλών βαθμών ύπο του μηδενός μέχρι τους 300 βαθμούς Κελσίου.

Λύση (Β)

Και οι Ρώσοι κοσμοναύτες; Τι έκαναν...;
...χρησιμοποίησαν μολύβια!!


Πρόβλημα 2ο

Μία μεγάλη εταιρεία καλλυντικών στην Ιαπωνία δέχθηκε παράπονα από πελάτη ότι το κουτί με το σαπούνι που αγόρασε ήταν άδειο...Ύστερα από έλεγχο το πρόβλημα εντοπίστηκε στο αυτοματοποιημένο σύστημα πακεταρίσματος και αποστολής. Για κάποιο λόγο με το υπάρχον σύστημα κάποιο κουτί μπορούσε να περάσει κενό, χωρίς το προϊόν.
Οι υψηλά ιστάμενοι της εταιρείας ζήτησαν από τους μηχανικούς την πιο άμεση και αποτελεσματική λύση.


Λύση (Α)

Οι μηχανικοί δούλεψαν επί ώρες και κατασκεύασαν μία ανιχνευτική μηχανή ακτίνων Χ με οθόνες υψηλής ευκρίνειας που τις προσέχανε δύο άτομα. Σκοπός τους ήταν να μην αφήσουν να περάσει άδειο κουτί.

Λύση (Β)

Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε και σε μια μικρή εταιρεία. Ωστόσο, δεν κατασκεύασε ένα τόσο πολύπλοκο και ακριβό μηχάνημα αλλά αγόρασε έναν ισχυρό ανεμιστήρα τον οποίο τοποθέτησε με τέτοιο τρόπο ώστε όλα τα κουτιά να διέρχονται από μπροστά του. Όσα από αυτά ήταν άδεια είχαν χαμηλότερο βάρος και έβγαιναν από τη γραμμή πακεταρίσματος...πετώντας...!!


Πρόβλημα 3ο

Ένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείων πολυτελείας ταξίδεψε στις Ινδίες. Επισκέφθηκε μία πόλη που είχε παέι και πριν δύο χρόνια και κατέλυσε στο ίδιο ξενοδοχείο που είχε μείνει και τότε. Το ξενοδοχείο αυτό ήταν πολύ κατώτερης κατηγορίας από τα δικά του και είχε αφήσει την προηγούμενη φορά ένα αξιοσέβαστο ποσό. Η υπάλληλος υποδοχής τον καλωσόρισε χαμογελαστή, λέγοντας:

'' Καλωσήρθατε και πάλι, κύριε! Τιμή κι'ευχαρίστησή μας να σας ξαναδούμε στο ξενοδοχείο μας!''

Τρομερά εντυπωσιασμένος από την υποδοχή αλλά και το ότι η υπάλληλος τον θυμήθηκε μετά δύο χρόνια, σκέφτηκε πως αυτό θα ήταν πολύ καλός τρόπος προβολής για τα ξενοδοχεία του.
 
Μόλις επέστρεψε, έβαλε τους υπαλλήλους του να δουλεύουν για να πραγματοποιήσουν την επιθυμία του.

 Λύση (Α) 

Με ένα κόστος $2.500.000 αγόρασε τα καλύτερα προγράμματα αναγνώρισης φυσιογνωμίας, χρονολογίας, ειδικές κάμερες τμήσεως χρόνου σε μικροδευτερόλεπτα, υπολογισμού ικανότητας υπαλλήλων, κ.τ.λ. κ.τ.λ....

Λύση (Β)

Ο ιδιοκτήτης ταξίδεψε πάλι στη συγκεκριμένη πόλη στις Ινδίες και πήγε στο ίδιο ξενοδοχείο. Προσέφερε στην υπάλληλο ένα μεγάλο ποσό για να του αποκαλύψει την τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν αυτοί. Η υπάλληλος αρνήθηκε ευγενικά την δωροδοκία και του είπε:

''Κοιτάξτε, κύριε, έχουμε κάνει μιά συμφωνία με τους ταξιτζήδες να ερωτούν τους πελάτες που μας φέρνουν αν έχουν ξαναέρθει στο ξενοδοχείο μας και, σε καταφατική περίπτωση, όταν ο ταξιτζής φέρνει εδώ τις βαλίτσες μας κάνει ένα σινιάλο και κερδίζει ένα δολλάριο...''



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου